De ondernemer en de consument van nu zijn niet die van de jaren zestig. Kwamen toen de melkman en de wasman aan huis, nu zijn het vooral internetbestellingen die aan de deur worden afgeleverd. Kwam toen de man van de P.T.T. langs om de nieuwe abonnee van een fysieke aansluiting te voorzien, nu worden nieuwe klanten draadloos verbonden. Thom van Mierlo blikt in drie persoonlijk getinte verhalen terug op het overleg tussen ondernemers en consumenten sinds de jaren zestig.
De auteur schreef eerst het 'Melkverhaal' ter gelegenheid van het zestigjarig bestaan van de Consumentenbond, gevolgd door een verhaal over de organisatie van huisvrouwen die na de oorlog de primeur had van tweezijdig overleg met het bedrijfsleven. En als derde: een verhaal over het succes van het SER consumentenoverleg, zoals over 'de kleine lettertjes': 'Een continue samenspraak tussen ondernemers en consumenten, waar menig buitenland met jaloerse blikken naar kijkt. Al een halve eeuw lang. Het smaakt naar meer. Champagne!'