Handboek Sponsoring en Fondsenwerving

voor non-profit organisaties

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Handboek Sponsoring en Fondsenwerving

ISBN: 9789462492820
Uitgever: Walburg Pers
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Hans van der Westen
Druk: 1
Pagina's: 320
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Vervanger van: 9789057309144
NUR: Economie en bedrijf algemeen

Het compleet vernieuwde Handboek Sponsoring en Fondsenwerving voor nonprofit organisaties is een concrete, stap-voor-stap handleiding om te starten met of veel meer te halen uit sponsor- en fondsenwerving. Het biedt iedereen, ongeacht achtergrond, opleiding en ervaring, houvast en praktische handreikingen om extra geldstromen te ontwikkelen, structureel of voor grote eenmalige projecten.

Hoe werft u donateurs, via crowdfunding en met klassieke instrumenten als direct mail? Hoe ontwikkelt u sponsorpartnerships met bedrijven? Hoe werft u grote giften van vermogende particulieren, vermogensfondsen of loterijen? Hoe werkt het met nalatenschappen en subsidies van diverse overheden? En hoe organiseert u succesvolle fondsenwervende evenementen en acties? Met veel actuele voorbeelden laten Hans van der Westen en Sofie Bienert zien hoe theorieën en methodes in de praktijk werken, mede dankzij de inbreng van vele ervaringsdeskundigen en specialisten. Zij gaan in op trends als de snelgroeiende wereld van online fondsenwerving, het veelbelovende werven van nalatenschappen en de veranderingen in de sponsormarkt.

Daarnaast besteden de auteurs veel aandacht aan de interne voorbereiding en een stapsgewijze aanpak naar een wervingsplan dat werkt. En aan kosten en baten en fiscale, juridische en ethische aspecten. Zo is en blijft deze nieuwe editie hét complete handboek voor iedereen die wil starten met of zich wil verdiepen in sponsoring en fondsenwerving!