Als er niets wordt verkocht, dan gebeurt er niets. Iedere organisatie heeft daarom kopende klanten nodig om te kunnen voortbestaan. Het leggen van relaties met nieuwe klanten én het onderhouden van bestaande klantrelaties is daarmee van wezenlijk belang voor elke organisatie. En dat is precies waar het vakgebied sales over gaat.
Sales is een boeiend vakgebied, omdat naast strategieën en processen, de verkoper als professional en als mens een belangrijke rol speelt. Je koopt nu eenmaal sneller een product of dienst van iemand die je mag en vertrouwt. Echter, om succesvol te zijn in sales, is meer nodig dan een hoge gunfactor. In Inleiding sales leer je alles over het salesvak.
In het boek komen onder andere de volgende onderwerpen uitgebreid aan bod:
* de verschillende fases van het salesproces;
* lead generation, met speciale aandacht voor
aanbestedingen en netwerken;
* de waardeproposite;
* de salesfunnel;
* de klantenpiramide;
* accountmanagement.
Dankzij de toegankelijke schrijfstijl en de vele voorbeelden is Inleiding sales geschikt voor iedereen die kennis wil maken met misschien wel het meest boeiende vakgebied binnen het commerciële domein.