Toekomstonderzoek / Druk 2

basis voor actie

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
39,50
Levertijd: 3 werkdagen
Met 5% studentenkorting
voor 37,53 i
+
Bestel
ISBN: 9789462365230
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Boudewijn Raessens
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
Vervanger van: 9789059316430
NUR: Media en computercommunicatie

TOEKOMSTONDERZOEK

Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzoek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten? Elk hoofdstuk sluit af met praktische vragen en opdrachten. Toekomstonderzoek is geschreven voor hbodocenten en -studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciƫle economie, (internet) marketing, communicatie en e-business. Maar ook professionals en managers binnen deze vakgebieden, zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen, kunnen met dit boek hun voordeel doen.