Transmedia storytelling

stappenplan voor communicatieprojecten

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Transmedia storytelling

ISBN: 9789462364301
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: René Boonstra
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
NUR: Communicatiekunde algemeen Media en computercommunicatie

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig.

In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:

het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;

het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;

de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;

de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.

Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.

Doelgroep

Dit boek is met name geschreven voor derde- en vierdejaars studenten hbo Communicatie. De inhoud is ook interessant voor communicatieprofessionals die aan de slag willen met nieuwe communicatiemogelijkheden.