Issuesmanagement / Druk 3

een stappenplan

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
39,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 37,53 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789462364202
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Frank Korver Ferdinand Helmann
Druk: 3
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
Vervanger van: 9789047301516
NUR: PR & Voorlichting

Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen? Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces?

Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. Issuemanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie.

Frank Körver en Ferdinand Helmann hebben vanuit hun adviespraktijk bij respectievelijk GKSV en Porter Novelli veel ervaring met het meer strategisch benaderen van issues en het adviseren daarover van directies en communicatieprofessionals.