Media en publiek / Druk 7

theorieën over media-impact

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
57,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 55,05 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789462363878
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Connie de Boer Swantje Brennecke
Druk: 7
Relevante opleidingen: Journalistiek Creative Business
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
Voorgeschreven bij o.a.: Saxion Christelijke Hogeschool Ede (CHE) Hogeschool Utrecht
NUR: Communicatiekunde algemeen

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van deze theorieën zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en het mediagebruik proberen te verklaren.

De wereld van de communicatie verandert razendsnel. Deze zevende druk is geheel herzien en geactualiseerd.

Media en publiek is geschreven voor studenten communicatie in het hoger onderwijs en geïnteresseerden in de media en hun effecten.