Visie is hot. Na vele jaren van effi ciencyverbetering, kostenreductie en
sanering, richten organisaties zich nu op dieperliggende vragen als:
waarom bestaan wij eigenlijk? Waar staan we voor? Waar willen we
heen? Wat zijn onze unieke kwaliteiten? Om deze vragen te kunnen
beantwoorden is een visie nodig. Een visie bindt mensen en geeft richting.
Het is een bron van energie en draagt bij aan een verhoogde effectiviteit.
Het is het kloppend hart van een organisatie.
Maar wat houdt visie nu precies in? Hoe ontwikkel je een visie? En vooral:
hoe breng je een visie binnen een organisatie tot leven? Op deze vragen
geeft Kus de visie wakker antwoord. Aan de hand van een inspirerende
methodiek laten de auteurs zien hoe u met succes een visie ontwikkelt
en realiseert en hoe u betrokkenheid en draagvlak creƫert binnen uw
organisatie. Naast de vele praktijkvoorbeelden geeft Kus de visie wakker een
overzicht van alle relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens.
Daarmee is het een rijke inspiratiebron voor al diegenen die hun
organisatie energieker en effectiever willen maken.
De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door
het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo is zelfstandig
adviseur en publicist. Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud zijn verbonden
aan organisatieadviesbureau &Samhoud. Ze schreven eerder het veelgeprezen
boek Plezier & prestatie, dat ook in Spanje en Duitsland zeer
succesvol is.
Voor meer informatie over het boek en praktische tips:
www.kusdevisiewakker.nl.