Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch,
economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifi ek voor
je organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen,
deugden, ethiek) en wat breng je als organisatie naar buiten? Hoe
en waar begin je met de in- en uitvoer van waarden? Hoe zijn die
zichtbaar, waar en wanneer?
Ook vind je in dit boek een toetsting hoe je organisatie omgaat
met complexiteit. Denk daarbij aan je ambitie om een bredere
maatschappelijke positie in te nemen in plaats van een puur
economische binnen een snel veranderende maatschappelijke
context. En ook hoe je meer een hartszaakhouding kunt
ontplooien door omgevingsbewuster te werken. Je bedrijfs-
omgeving is een veeleisende raadgever, of dat nu je zakenpartners
zijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan
kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te weten
wat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien.