Dont's for managers

Voorzijde
10,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 10,40 i
+
Bestel
ISBN: 9789462156456
Uitgever: Vakmedianet
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jeroen Busscher
Druk: 1
Pagina's: 100
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
NUR: Personeel en organisatie

Nieuw boek toont aan: meer don’ts voor moderne leidinggevende dan menigeen denkt!

Managers, het zijn net mensen

En net als mensen maken managers fouten. Met het luchtige boekje Don’ts voor managers wil Jeroen Busscher leidinggevenden behoeden voor de meest voorkomende managementfouten. En dat zijn er nogal wat…

Don’ts voor managers bestaat uit 96 puntige hoofdstukjes van vaak minder dan één bladzijde – zonder daarin één woord managementspeak te gebruiken. In elk hoofdstuk legt Busscher klip en klaar uit wat je als manager vooral niet moet doen. Daar zit goede raad bij als ‘Stel niet uit’, ‘Weet niet beter’ en ‘Klaag nooit’. Maar vaker schuwt Busscher het tegendraadse niet. Dat blijkt uit adviezen als ‘Voel u niet verantwoordelijk’, ‘Wees niet goed bereikbaar’ en ‘Heb geen visie’.

“We zitten boordevol goede ideeën, maar uiteindelijk is de mens toch het bangst om iets fout te doen”, zo verklaart Jeroen Busscher het ontstaan van zijn negende en dunste boek. “Biologisch zijn we gefokt om fouten te voorkomen. De oermens zag liever een sappig biggetje over het hoofd dan een roofzuchtige tijger. Logisch eigenlijk. Daarom heb ik, tegen mijn positivistische aard in, dit boekje geschreven.”

Alle facetten van het moderne management keren in Busschers vermijdtips terug: strategie en planning, maar ook bedrijfscultuur, people management en het alledaagse werk van vergaderen, brandjes blussen en alle bordjes tegelijk in de lucht te houden. Over dat laatste is Busscher trouwens kort: ‘Vergader niet’, ‘Wees geen brandweer’ en ‘Multitask niet’. Dat scheelt de baas van nu veel tijd, zo is zijn gedachte.

Bovendien weten leidinggevenden na het lezen van Don’ts voor managers waarom ze niet aan het conciërgecomplex moeten lijden, e-mails van meer dan vijftig woorden moeten negeren, geen hiërarchische ambities moeten hebben en vooral moeten doorgaan met roken.