Gemiddeld brengen we zo'n 70.000 uur van ons leven door met werken. Dat is meer tijd dan we aan onze familie en vrienden samen besteden. Dan kun je maar beter gelukkig zijn op je werk en iets doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Bovendien zijn gelukkige mensen ook vaak gezonder, hebben ze betere sociale relaties en ervaren ze minder stress.
Goede redenen om eens te kijken naar je eigen werkgeluk en hoe je dit in jouw organisatie (verder) kunt helpen vergroten. Hoe zorg je voor meer geluk in jouw werk? Daarvoor is het begrip werkbeleving ofwel employee experience belangrijk. Die beleving begint op het moment dat een werkzoekende bij een bedrijf besluit te solliciteren en gaat door tot op de dag dat hij de
organisatie verlaat. En zelfs nog tot voorbij dat punt. Een goede employee experience creëer je door de omstandigheden zodanig te maken dat de beleving van medewerkers positief wordt beïnvloed. Met als uitkomst gelukkige medewerkers. Het goede nieuws is dat iedereen in elke organisatie - van leidinggevende tot stagiair - invloed heeft op zijn eigen en andermans werkgeluk. Tijd dus om in actie te komen.
Dit boek is een afgeleide van Employee Experience (Happy People Better Business) dat Heleen Mes en Gea Peper eerder schreven. Ze laten je zien wat de vijf factoren zijn die de beste employee experience creëren, afgekort: HEART: Happy cultuur, Energiegevende werkplekken, Agile leiderschap en organiseren, Reis van de medewerker en Technologie die voor je werkt.
Lees het boek, doe je voordeel met de diverse praktijkcasussen en ga aan de slag met de inspirerende werkgelukboosters.