Recruitment via LinkedIn (2008) en Recruitment via sociale media (2014), beschreven een andere manier van personeel werven. Van ‘Klassiek reactief recruiten’ (eerst werven via advertenties, daarna de beste sollicitant selecteren) naar proactief vinden van de beste kandidaten in de immense profielendatabase van LinkedIn. En hoe je met behulp van ‘andere’ sociale media een sterk ‘employer brand’ kan opbouwen.
Inmiddels zijn we beland in de derde generatie van digitalisering waarin sociale media en mobiele technologie gemeengoed zijn geworden. De fase van disruptieve technologieën die ook werving en selectie van personeel enorm en snel gaan verbeteren zoals artificiële intelligentie, machine learning, big data, blockchain, virtual reality en chatbots.
De echte doorbraak ligt hier op het gebied van het beter selecteren van personeel; van een selectie op basis van het perfecte cv en motivatiebrief naar selectiemethoden met een voorspellende waarde van succes in een baan. Van fingerspitzengefühl van de selecteur naar vergaande automatisering met slimme software en op data gebaseerde selectie. Vandaar de titel van dit nieuwe boek, Recruitment 3.0.
Dit nieuwe boek:
*is een volledig herziene versie van de boeken ‘Recruitment via LinkedIn’ en ‘Recruitment via sociale media’;
*beschrijft alle nieuwe disruptieve technologieën en hun toepassingen op het gebied van werving- en selectie van personeel;
*is geschreven voor iedereen die naar het ‘Expertniveau’ van recruitment wil gaan.