Over de serie
Elk deel in deze serie biedt tal van praktische tips over de meest effectieve aanpak in herkenbare werksituaties. Je ontdekt hoe je bij collega's of klanten de door jou gewenste reactie kunt oproepen door je mondeling, schriftelijk en non-verbaal effectiever uit te drukken.
Over dit deel
In iedere samenwerkingsrelatie nemen we tegenstellingen, meningsverschillen en verschillende belangen en doelen waar. Het is van belang om op een soepele manier om te gaan met tegenstellingen. Iedere organisatie is gebaat bij goede samenwerkingsrelaties, want alleen dan kunnen gezamenlijke doelstellingen worden gerealiseerd. Dit boek gaat in op een aantal verschillende situaties waarin er sprake is van tegenstellingen en conflicten. Dat kan variƫren van vergaderen en overleggen tot klachtenbehandeling en het geven en ontvangen van kritiek. Bij het omgaan met tegenstellingen is echter niet alleen wat we zeggen van belang, maar ook de manier waarop we dat doen. Ook hier wordt aandacht aan besteed.
Over de auteur
Organisatiepsychologe Alice Kuipers-Bos heeft dit boek geschreven vanuit een jarenlange ervaring als trainer op het gebied van sociale vaardigheden. Onderhandeling en conflicthantering is daarbij een belangrijk thema. Alice is partner in Bos & Kuipers B.V. in Utrecht.