Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en
leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk
van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.
Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een
effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven
structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback
vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote
expertise in het lesgeven.
Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:
• de invloed van feedback,
• het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,
• feedback van leerling naar leraar,
• feedback van leerlingen onderling,
• de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.
Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal
bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van
John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische
ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor
leraren op elk gebied en in elke fase.