Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven.
Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als:
- Welke didactische methodieken werken echt?
- Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling?
- Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit?
- Welke vormen van betrokkenheid van ouders maken echt verschil?
Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren!
Wat werkt op school
Meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk
Uitgever
Bazalt Educatieve Uitgaven
ISBN
9789461181435
Schrijf de eerste review van dit product
58,00
In voorraad
E-mail naar een vriend
Aantal
+
-
. . .
Meer afbeeldingen
--------------------------------------------------------------------------------
.
.
Research in actie Meta-analyses van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven.
Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als:
Welke didactische methodieken werken echt?
Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling?
Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit?
Welke vormen van betrokkenheid van ouders maken echt verschil?
Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren.