- Een eigentijdse benadering. Wijs Worden vertrekt bij de levensbeschouwelijke diversiteit binnen de klas en haakt in op de toegenomen secularisatie.
- Steeds wordt duidelijk dat de benadering levensbeschouwelijk is.
- De inhoudelijke informatie daagt leerlingen ook steeds uit te reflecteren op hun eigen denk- en belevingswereld.
- Burgerschap: o.a. aandacht voor de hoofdwaarden in onze samenleving.
- Compacte instructieteksten in de leerwerkboeken.
- Opdrachten op diverse niveaus en in verschillende stijlen: opdrachten, verdiepingsopdrachten, op-pad-opdrachten, privé-vragen.
- Functionele en aantrekkelijke vormgeving.
- Docentenboeken met inhoudelijke toelichtingen bij alle thema’s, antwoordsuggesties bij open vragen, didactische tips, toetsvragen etc. etc.
Inhoud
Hoofdstuk 1 Gelukkig worden
Hoofdstuk 2 lijden en dood
Hoofdstuk 3 Feesten
Hoofdstuk 4 Hindoeïsme en boeddhisme
Hoofdstuk 5 Hoofdwaarden in onze samenleving
Hoofdstuk 7 Islam