Verkopen: ieder van ons krijgt er dag in dag uit, én constant mee te maken. In de supermarkt, op het internet, bij de bank of in een kledingwinkel bijvoorbeeld. Zelfs de vijfjarige dochter die alles in het werk stelt om haar mama te overtuigen om een ijsje voor haar te kopen, verkoopt. Om succes te hebben als verkoper, kan men zich in de eerste plaats maar beter goed voorbereiden. Naast een degelijke voorbereiding is het key om de behoeften en verwachtingen van de klant grondig te bepalen: om te weten te komen waar de klant daadwerkelijk van wakker ligt. Dit kan op verschillende manieren en aan de hand van diverse technieken, zoals beschreven in dit boek. Hierdoor is het mogelijk om zichzelf te onderscheiden van de reguliere productverkoper, en zich te profileren als verkoper van oplossingen. “Ik ben verkocht!” is een vlot geschreven boek vol praktijkgerichte voorbeelden, ondersteund door de verklarende theorie die hierachter schuil gaat. Hoewel de voorbeelden vaak geïnspireerd zijn op eigen ervaring van de auteur, zijn ze van toepassing op élke business.