De zoektocht naar het didactisch DNA
Leerkrachten willen meer variƫren in didactische activiteiten. Men is zich echter niet altijd bewust van welke variaties in didactische activiteiten mogelijk zijn, welke activiteiten men vaak of juist minder vaak gebruikt en in welke context welke activiteiten effectief kunnen zijn.
Dit boek helpt inzicht te krijgen in de eigen activiteiten. Op basis van vier leertheorieƫn zijn didactische profielen ontwikkeld die samen het didactisch DNA vormen. Het didactisch DNA biedt handvatten om leerdoelen effectiever te bereiken en beter tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen.
Over de auteurs:
Kim de Jong studeerde onderwijswetenschappen en is werkzaam geweest in verschillende functies binnen het onderwijs, van leerkracht tot directeur. Sinds 2010 is zij werkzaam als eigenaar en adviseur van Cube Consulting onderwijs.
Rob de Jong studeerde bedrijfskunde en is werkzaam geweest in verschillende adviesfuncties. Hij is sinds 2010 actief in het onderwijs als eigenaar en adviseur bij Cube Consulting onderwijs.
www.didactischdna.nl