Heel veel bedrijven hebben de intentie om klantgericht te zijn, maar slechts weinige slagen erin om de klant écht gelukkig te maken. Hun producten zijn niet onderscheidend genoeg, de leidinggevende is niet echt betrokken en kan dat dus ook niet overbrengen op de medewerkers, of ze hebben geen beloningssysteem dat motiverend werkt voor de klantenbeleving.
De sleutel tot succes is het uitbouwen van een klantgerichte cultuur: een cultuur waar zowel de leiders als de medewerkers van een organisatie zich op elk moment bewust zijn van hun rol tegenover de klant. Steven Van Belleghem, bestsellerauteur en de klantgerichtheidsexpert bij uitstek, laat in zijn nieuwste boek zien hoe je dat doet, zo’n klantgerichte bedrijfscultuur uitbouwen. Hij geeft je geen grote, complexe strategieën, maar concrete tips en duidelijke stappenplannen waarmee elk type bedrijf direct aan de slag kan. Succes of falen zit vaak in details en in het hebben van de juiste attitude.
Het boek beantwoordt vragen als:
Hoe kun je er als leider voor zorgen dat je team écht gelooft dat je klantgericht wilt werken?
Hoe kun je empathie op een structurele manier georganiseerd krijgen binnen je organisatie?
Op welke manier kan technologie helpen om tot een klantgerichte cultuur te komen?
Met dit boek maak je van je ruwe diamant een prachtig blinkend juweel!