Goed contact tussen cliënt en hulpverlener leidt tot betere zorg Cliënten zijn mondiger geworden en kwaliteitseisen worden hoger, waardoor de werkdruk toeneemt. Als zorgverlener/hulpverlener wil je je werk goed doen, maar hoe zorg je tegelijkertijd voor jezelf, hoe bewaak je je eigen grenzen? Hoe kun je nabijheid bieden en tegelijk ook jezelf blijven? Met dit boek laten de auteurs zien dat goed contact en verbinding helend is voor de zorgvrager en uitputting van de zorgverlener voorkomt. Het is een warm betoog voor de erkenning van waarden zoals betrokkenheid, waardering en presentie binnen de zorg. Door middel van veel praktijkvoorbeelden en praktische adviezen wordt duidelijk gemaakt hoe je als hulpverlener je eigen draagkracht en veerkracht kunt bewaken en vergroten. Onmisbaar voor hulpverleners en begeleiders in de gehandicaptenzorg, ouderenzorg, in ziekenhuizen, psychiatrie, jeugdzorg, pedagogen en psychologen. En zij die hiervoor in opleiding zijn.