In dit boek is de rijke pedagogische literatuur praktisch bruikbaar en inzetbaar gemaakt voor leraren (in opleiding), zodat zij beter toegerust voor de klas staan. Door de literatuur handen en voeten te geven, leren leraren te spelen met de pedagogiek. De auteurs moedigen je daarbij aan om je eigen weg te vinden, je eigen vragen te stellen, je eigen fantasie te gebruiken en je eigen manier te vinden om in contact te blijven met wat jou aan het hart gaat.
Met een voorwoord van Wouter Pols en een bijdrage van Mariëtte Lusse (hoofdstuk 4).
‘Een geheel nieuw pedagogiekboek, waarin het engagement van de leraar centraal staat.’
Wouter Pols, voormalig lerarenopleider
‘Deze kennismaking met pedagogiek biedt voor elke docent een prachtig nieuw raamwerk om de wereld door een ander kleur vensterglas te kunnen leren zien.’
Ellen Klatter, lector Versterking Beroepsonderwijs en lector Studiesucces
‘Voor mij leest het als een uitnodiging, als een ‘Oh kom er eens kijken wat ik in het pedagogische landschap vind’.
Carlos van Kan, lector Pedagogische Professionaliteit van Leraren
‘Praktisch en uitnodigend geschreven. Mooi! Ik denk dat het heel bruikbaar is voor leraren (in opleiding).’
Rob Martens, hoogleraar Onderwijswetenschappen
‘Een handboek voor doeners, die geen lezers zijn, maar het hierdoor wel worden.’
John Schobben, docent leergang Beroepspedagogiek mbo