Game didactiek

het hoe en waarom van spellen in de les

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
27,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 26,55 i
+
Bestel
ISBN: 9789090301068
Uitgever: Didactica
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Martijn C. Koops
Druk: 1
Relevante opleidingen: Algemene Economie
Pagina's: 192
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
NUR: Educatieve uitgaven algemeen

Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. Koops

Gamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is.

Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les?

Dit boek is opgedeeld in twee delen.

Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken?

Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.