Effectief communiceren in de tandartspraktijk

Tips en casuïstiek

Voorzijde
Achterzijde
51,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 48,93 i
+
Bestel
ISBN: 9789089763822
Uitgever: AccreDidact
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Albert Smith
Druk: 1
Pagina's: 60
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
NUR: Tandheelkunde

Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede tandarts-patiëntrelatie. Het is aangetoond dat een goede tandarts-patiëntrelatie de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren tandartsen blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordt

aandacht besteed aan het omgaan met conflicten, agressie, huiselijk geweld, seksuele intimidatie

en fouten. Ook komen gesprekken aan de orde die een geheel eigen benadering vereisen. Het

slechtnieuwsgesprek en motiverende gespreksvoering zijn daarvan voorbeelden. Ten slotte wordt

aandacht besteed aan de omgang met specifieke patiëntengroepen, zoals patiënten met beperkte

gezondheidsvaardigheden, patiënten met een andere culturele achtergrond en oudere (kwetsbare)

patiënten.