Marketeers, conceptdenkers en campagnemakers staan voortdurend voor de taak om doelgroepen te raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie. Die doelgroepen hebben steeds meer behoefte aan authenticiteit en beleving, en geven steeds minder om producteigenschappen. Dat vraagt om een vernieuwende wijze van communiceren. In de praktijk is het dan ook een fikse uitdaging om strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar af te stemmen.
De oplossing is de Focus-Flow-Form strategie, die in dit boek geïllustreerd wordt aan de hand van een voorbeeldcase en het creatieve proces van kunstenaars. Je ontdekt hoe je de Mondriaan van de Marketing wordt en de sleutel vindt tot effectieve samenwerking in creatieve processen. Deze ultieme gids transformeert ideeën in sprankelende communicatie-meesterwerken, en biedt een begrijpelijke structuur voor elke professional die op hoog creatief niveau met haar of zijn doelgroepen wil communiceren.
De meeste boeken over conceptdenken geven veel inspirerende voorbeelden, maar geen simpele en concrete handleiding over hoe je een creatief communicatieconcept maakt. Lisa van Noorden doet dat in dit boek wel: ze overtuigt je om creativiteit niet van andere conceptontwikkelaars af te kijken, maar om je inspiratie vooral bij de echte conceptdenkers, namelijk kunstenaars, te halen.