Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing. Redacties roepen dat vrouwen te vaak ‘nee’ verkopen als ze gevraagd worden voor een interview, terwijl diezelfde redacties nauwelijks of geen moeite doen om vrouwelijke experts te vinden.
Dit boek wil dat veranderen. Vaker in de media is een wake-upcall. Het is tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Tijd voor vrouwen zoals jij!
Met dit boek geeft publiciteitsexpert Janneke van Heugten je alles in handen om het podium te pakken. Ze laat zien hoe je de media effectief benadert, hoe je een goede relatie met relevante journalisten opbouwt, hoe je meer controle krijgt over je profilering in de media, hoe je in de juiste databases van redacties belandt en hoe je ervoor zorgt dat journalisten jou bellen als er iets speelt op jouw vakgebied. Een boek vol slimme publiciteitstips van hoofdredacteuren, journalisten, mediatrainers en vrouwelijke experts die je voorgingen.
Kortom: een onmisbaar boek voor vrouwen die vaker én beter in de media willen komen.