Bedrijven willen maar blijven groeien. Het aantal klanten moet groeien, evenals de omzet en het marktaandeel en ook internationaal moet je een speler worden, anders tel je blijkbaar niet mee. Je organisatie groeit 'natuurlijk' mee: het aantal personeelsleden, de gebouwen, ICT, vestigingen wereldwijd. Met deze instelling zijn veel bedrijven dik en log geworden, waardoor ze lijden aan organisatie-obesitas.
Maar is dat groeien nu wel echt nodig? Zou het niet geweldig zijn als je het aantal winstgevende, loyale klanten slim kunt laten groeien zonder je organisatie te groot en te dik te laten worden? En dat ook nog op een duurzame manier?
Tony de Bree ontkracht in Groeien zonder te groeien een aantal populaire mythes rond de dwangmatige overtuiging dat groeien móet. Hij geeft praktische tips over hoe je met je onderneming de juiste klanten bedient zonder je organisatie te laten groeien. Door slim te organiseren, met partners samen te werken en gebruik te maken van nieuwe ICT-toepassingen kun je slank en klein blijven, winstgevend zijn én duurzaam ondernemen.
Een boek boordevol praktische tips, cases, checklists en voorbeelden over hoe jij op een duurzame manier geld kunt verdienen én kosten kunt besparen.
Trefwoorden: Bedrijven groeien omzet obesitas klanten organisatie organiseren duurzaamheid besparen Tony de Bree handleiding