Kent u het gevoel dat medewerkers geen zin hebben in weer een verandering? Ziet u regelmatig de energie uit zulke trajecten weglekken? Loopt u tegen weerstand aan, kent u uit eigen ervaring het frustrerende gevoel dat mensen al afhaken voor het veranderproces goed en wel is begonnen? Dit boek biedt een oplossing en een uitweg. Het laat zien hoe u met één simpel principe de kans vergroot dat veranderingen tot een succes worden. Dit principe klinkt u misschien paradoxaal in de oren: u moet het veranderdoel op de tweede plaats zetten. Richt u eerst op de relaties binnen het team of binnen de organisatie. Relatie eerst, veranderdoel daarna. Wat hebben ze nu weer bedacht bevat niet de zoveelste verandermethode met bijbehorend stappenplan. Het laat u kennismaken met een houding die uw kansen op succesvol veranderen vergroot, ongeacht het type organisatie, uw veranderdoel, de fase waar het proces in zit of de verandermethode die u volgt. Dit boek is dan ook voor managers, projectleiders, communicatiemanagers en -medewerkers, adviseurs en iedereen die in een organisatie dingen wil veranderen. Of het nu gaat om profit- of not-for-profitorganisaties.