Ethiek van de digitale media

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
29,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789089533296
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marcel Becker
Druk: 1
Pagina's: 150
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
NUR: Filosofie algemeen

Het internet heeft een ongekende invloed op het leven van de hedendaagse mens. Denk aan Facebook, WhatsApp, e-mail. Het roept daarbij vele ethische vragen op die nog onvoldoende doordacht zijn. Denk aan problemen rondom privacy, intellectueel eigendom, vriendschap en fraude met gegevens. Ethiek en digitale media gaat precies over deze dilemma's. Met dit boek schreef Marcel Becker de eerste Nederlandstalige ethiek van het internet.

Marcel Becker is docent ethiek aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Van zijn hand verscheen eerder Bestuurlijke ethiek (2007).