Studenten in opleiding, onderwijzers in het werkveld, lerarenopleiders en allen die fan van Frans zijn, krijgen in dit handboek een didactisch kader gepresenteerd voor Frans in de basisschool. De acht auteurs van vier hogescholen willen met dit handboek een gedragen visie weergeven van de recente didactiek voor Frans in de basisschool. Hierbij is er aandacht voor zowel taalinitiatie als voor de functionele kennis (uitspraak, woordenschat en grammatica) en de vaardigheden (luisteren, lezen, spreken, mondelinge interactie en schrijven) van het formeel onderwijs.
Fan voor Frans toont hoe je Frans als vreemde taal op een goede manier kan aanleren in de klas. Daarbij wordt onder andere gefocust op de differentiatie, de evaluatie en de feedback die onontbeerlijk zijn in het vreemdetalenonderwijs. Daarnaast reiken de auteurs allerhande liedjes, gedichten, video's, prentenboeken, taalspelletjes en online tools aan, om Frans een extra boost te geven. Veel van dat materiaal wordt bovendien kant-en-klaar ter beschikking gesteld via een online platform.
De didactische tips, voorbeelden en good practices in dit boek bieden de nodige inspiratie voor iedereen die fan wil worden van Frans!