Jonge professionals hebben steeds meer moeite hun startende carrière vorm te geven. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op, dat de arbeidsmarkt blijft veranderen. Toekomstbestendigheid hangt daardoor steeds meer af van iemands persoonlijkheid en steeds minder van de beroepskeuze. Hoe kunnen jonge professionals zich positioneren op een arbeidsmarkt waar flexibiliteit en ondernemerschap centraal staan?
Volgens de start-up-methodiek is het belangrijk dat jonge professionals wendbaar zijn en blijven. Het is belangrijk om jezelf te kennen, jezelf te blijven en voldoende flexibel te zijn om je plannen en doelen aan te passen. Door je eigen persoonlijkheid als uitgangspunt te nemen, wordt jouw positie op de arbeidsmarkt duidelijk voor jezelf en voor anderen. Geloof in jezelf, durf, energie en inzet staan dan ook centraal in de start-up-methodiek. Andere belangrijke onderdelen zijn: uit je comfortzone stappen, je marktpositie bepalen en personal branding toepassen.
In De start-up-professional leggen de auteurs uit welke loopbaanstrategie het beste past bij de onzekerheid van het startende ondernemerschap en hoe gewenste loopbaanstappen met de start-up-methodiek snel duidelijk worden. De strategie wordt ondersteund met oefeningen, loopbaanadviezen en praktische toepassing van de start-up-methodiek.
Dit boek is een aanrader voor iedere startende professional. Het richt de aandacht op de rollen die bij iemand passen door energiebronnen en drijfveren in kaart te brengen. Met deze methodiek kunnen jonge professionals de start van hun carrière met vertrouwen vormgeven!