Kindergezichten lezen (1ste)

over het 'lezen' van een gezicht met behulp van universele kenmerken om kinderen beter te begrijpen

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
15,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789088401428
Uitgever: Panta Rhei
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Alie Relker
Druk: 1
Pagina's: 96
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
NUR: Alternatieve geneeswijze algemeen (populair)

Dit boek is bedoeld voor iedereen die privé of beroepsmatig met kinderen en jongeren te maken heeft. Het geeft een andere kijk op kinderen en geeft handvatten om hen en jezelf op een andere manier waar te nemen. Gezichten lezen is geen methode maar een toevoeging aan je werkwijze. Het is een kunst en het vereist training en oefening om er op een respectvolle manier mee om te gaan. Het boek is praktisch geschreven waardoor het mogelijk is er zelf mee aan de slag te kunnen. Uiteenlopende gezichtskenmerken worden beschreven, uitgelegd en verbonden met de aard en de karaktereigenschappen van het kind, en met behulp van duidelijke tekeningen geïllustreerd.

Aan de hand van deze universele kenmerken kun je leren:

* je eigen kind en andere kinderen makkelijker te begrijpen;

* je makkelijker in te voegen in de ervaringsstroom van kinderen;

* makkelijker contact te maken met de persoonlijke kracht en kwaliteiten van kinderen;

* begrip en respect op te brengen voor de individualiteit van kinderen;

* vaardigheden van kinderen te ondersteunen of te versterken.

In deel 1 van dit boek vind je uitgebreide achtergrondinformatie over Alie en haar manier van werken, alsook tips om met gezichten lezen aan de slag te gaan. In deel 2 komen de gezichtskenmerken zelf aan de orde met uitleg en werking, praktijkvoorbeelden en verhelderende illustraties.

Over de auteur:

Alie Relker werkt als begeleidend kinesiologe en kindercoach, zij is ondersteuner in leerprocessen en emotionele veranderingsprocessen. De basis-ingrediënten van haar werk zijn lichaamsfeedback, het emotioneel kompas en de kunst van het gezichten lezen.