99 BUSINESSmodellen / druk Eerste editie, eerste oplage

een praktisch overzicht van de meest gebruikte modellen en best practices

Voorzijde
Achterzijde
68,13
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789087538101
Uitgever: Van Haren Publishing
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Tom Willem den Hoed
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
NUR: Management algemeen Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Dit boek BUSINESSmodellen beschrijft (internationaal relevante) modellen voor bedrijfskundige analyse. Aan de hand van een bedrijfskundige analyse krijgen we een concreet inzicht in en gevoel voor de bedrijfssituatie. Wat zijn de drijvende krachten achter de business, wat zijn de voor- en nadelen van de organisatiestructuur en -cultuur, welke belangen hebben onze stakeholders en welke invloed heeft de omgeving op onze organisatie?

Enkele voorbeelden van modellen die in dit boek terug te vinden zijn: Balanced Scorecard, Vijfkrachtenmodel, BCG-matrix, Blauwe Oceaan Strategie, Kleurenmodel, Lean en de Ambitie-Realisatiematrix. Voor een compleet overzicht zie de inhoudsopgave.

Dit boek is geschreven om managers, adviseurs en bedrijfskunde studenten die informatie te bieden die nodig is om de bedrijfssituatie op een zinvolle en diepgaande wijze te kunnen onderzoeken. Het boek stimuleert hen ook om hun businessgevoel en intuïtie aan te spreken en niet te aarzelen om een meerzijdige diagnose te stellen. Immers, een probleem heeft meestal meerdere oorzaken en daarmee zijn er ook meerdere keuzemogelijkheden om een probleem aan te pakken.