De veilige klas / Druk 2

Spelend leren met Geweldloze Communicatie

Voorzijde
Achterzijde
27,00
Leverbaar vanaf 1 augustus
Met 5% studentenkorting
voor 25,65 i
+
Bestel
ISBN: 9789083397016
Uitgever: Mens en Communicatie
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sura Hart Victoria Kindle-Hudson
Druk: 2
Pagina's: 212
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
NUR: Basisschool Basisschool: vaardigheden

Ontdek de kracht van Geweldloze Communicatie (GC) in het onderwijs en creëer een veilige en leerzame omgeving vol vertrouwen en verbinding. In dit boek leer je hoe GC kinderen, tieners, ouders, gezinnen, leerkrachten en onderwijsmedewerkers helpt om zich oprecht gehoord en gezien te voelen. Ervaar hoe een wereld van steun hen in staat stelt zich ten volle te ontplooien, conflicten moeiteloos te vermijden en op te lossen.

Met GC kun je bestaande werkwijzen herzien en achterhaalde patronen doorbreken. Door effectieve communicatiestrategieën toe te passen, verbinden leerlingen zich met hun intrinsieke motivatie om te leren, in plaats van afhankelijk te zijn van externe factoren zoals beloningen of toetsen.

Leerkrachten transformeren tot gidsen, die leerlingen begeleiden en feedback geven waar nodig, terwijl de leerlingen steeds meer zelfsturend worden in hun leertraject. GC bevordert ook vruchtbare communicatie tussen ouders en leerkrachten, met als doel uitvoerbare verzoeken te doen die aan de behoeften van iedereen voldoen.

Geweldloze Communicatie biedt een krachtige benadering om een veilige, ondersteunende en leerzame omgeving te creëren. Het helpt leerkrachten, leerlingen en ouders om samen te werken aan een betere toekomst. Door te focussen op intrinsieke motivatie, het delen van macht en het verbeteren van communicatieve vaardigheden, kunnen we een onderwijsomgeving creëren die zelfstandig denken en betrokken burgerschap bevordert.

Dit boek biedt praktische handvatten en strategieën om deze visie te realiseren, aangevuld met talrijke activiteiten voor leerlingen om spelenderwijs en met plezier te leren. Laat je inspireren en ontdek een nieuwe, constructieve kijk op onderwijs en lesgeven.