Tijd voor transitie

25 inzichten voor business & society

Voorzijde
Achterzijde
34,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 32,78 i
+
Bestel
ISBN: 9789083296319
Uitgever: Mediawerf
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Wouter Scheepens Woody van Olffen Margot Schumacher Eelco van Hout
Druk: 1
Pagina's: 312
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Management algemeen

Tijd voor transitie

Onze maatschappij en economie zijn hard toe aan nieuwe oplossingen om de wereld beter te maken. Niet morgen, maar vandaag al. Daarvoor is het nodig dat we buiten de gebaande paden in management en organisaties leren werken en denken.

De bijdragen in deze bundel gaan daarop in. De auteurs zijn verbonden aan TIAS, school for business and society. Vanuit hun verscheidenheid aan kennisgebieden schetsen zij nieuwe perspectieven en oplossingen. Dit wordt gedaan aan de hand van vier domeinen voor ‘transformatieve impact’:

+ verantwoord leiderschap

+ samenwerking

+ business modelling

+ duurzame innovatie.

‘Never stop asking!’ is een leitmotiv voor TIAS. Het blijven stellen van vragen vindt de lezer terug in dit boek. Tijd voor transitie leidt tot nieuwe inzichten. Tot verdieping en begrip. Tot mogelijkheden van koersbepaling in complexe tijden. Uiteindelijk tot het weten hoe er positieve impact kan worden gemaakt.

De weerbarstige praktijk van transformatie komt aan bod in vier dubbelinterviews. Met ondermeer Dolf van den Brink, ceo van Heineken, voormalig commandant van de Nederlandse strijdkrachten Peter van Uhm en Ingrid Thijssen, voorzitter van VNO-NCW.

De missie van TIAS is gestoeld op de overtuiging dat het dienen van de samenleving een opdracht is voor organisaties in het publieke en private domein. Deze bundel wil een belangrijke stap zetten naar een gezonde economie en maatschappij, waar welzijn en sociale rechtvaardigheid alsook het respecteren van ecologische grenzen vanzelfsprekend zijn. De interactie tussen de verschillende domeinen versterkt het boek en maakt het geschikt voor een brede groep van lezers.