In zijn eerdere boek 'Wie stelt die telt! Stelonderwijs een praktijkonderzoek' heeft Melvin Vaessen aangetoond dat zijn methode van 'stelonderwijs met peerfeedback' positieve resultaten opleveren. Als aanvulling op dit boek hierop heeft hij zestien nieuwe stelopdrachten geschreven. Leraren en taal coördinatoren in het primair onderwijs kunnen hiermee het schooljaar rond met hun groep aan de slag.
Naast de begin les, ‘de nulmeting’ zijn er drie series van vijf lessen. Per serie zijn de lessen verdeeld in: makkelijk, moeilijk en moeilijkst zodat er een logische ontwikkelingsopbouw is voor de leerlingen. De lessen kunnen, naar inzicht van de leraar, onderling gewisseld of samengevoegd worden.
Reactie van een groep 7 leerling die deze nieuwe lessen mocht proberen:
'wat een leuke schrijfopdrachten, ik vond de les super spannend,'
Melvin Vaessen behaalde na vier stellessen al een verbetering van de schrijf-vaardigheid van zijn leerlingen met 30%.
Met dit oefenboek kunt u wellicht een nog hoger resultaat bereiken.
Veel schrijf plezier!