Durf het verschil te maken (Heruitgave)

Realistisch veranderen in organisaties

Voorzijde
Achterzijde
27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789082936407
Uitgever: De Veranderbrigade
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Merlijn Ballieux Guido Van de Wiel
Druk: 1
Pagina's: 256
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
NUR: Management algemeen

Hét vraagstuk van deze tijd gaat over het toevoegen van waarde. Wat is de ‘essentie’ of ‘bedoeling’ van een organisatie? En wat komt daarvan daadwerkelijk terecht? Dit vraagstuk vereist anders denken, maar zeker ook anders doen. Het vereist een manier van veranderen die ervan uitgaat dat de mensen de organisatie vormen en niet het papier of het plan.

Kortom, het gaat om veranderen in de echte wereld.

Merlijn Ballieux en Guido van de Wiel laten je zien hoe de verandering begint bij wat er al gaande is in de organisatie en hoe je daarbij aansluit. Ze dagen je uit om ketens van vertrouwen te bouwen en het échte gesprek niet uit de weg te gaan. Iedere ontmoeting is immers een kans voor een interventie en vele micro-interventies samen zorgen voor een megaverandering. Dit boek is daarmee een belangrijk kompas voor iedere veranderaar die op een realistische manier het verschil wil maken binnen een organisatie.

Met een voorwoord van Wouter Hart en een epiloog van Manfred van Doorn.

‘Eindelijk weer eens een managementboek dat lekker leest en de spijker op de kop slaat.’

Rogier Thewessen – ondernemer, online marketeer en oprichter van o.a. YoungCapital

‘Merlijn en Guido belichten in dit boek het cruciale verschil tussen het veranderen van een organisatie en het veranderen vanuit een organisatie.’

Wouter Hart – auteur Verdraaide organisaties en Anders vasthouden

‘Durf het verschil te maken zorgt voor een nieuw soort veranderkunde waar een vorm van co-activisme in te beluisteren is.’

Manfred van Doorn – leiderschapstrainer, spreker en auteur

‘Merlijn en Guido geven in dit boek veel waardevolle handvatten om in het cultuurvormende proces binnen organisaties in te grijpen.’

Jitske Kramer, Corporate Antropoloog, auteur van onder andere Deep Democracy en coauteur van De Corporate Tribe en Building Tribes