De positie van de patiënt of cliënt in de zorg verandert sterk en de zorg maakt op dit moment een inhaalslag met informatievoorziening en digitalisering. De manier van samenwerken tussen zorginstellingen en zorgverleners verandert en daarmee ook de informatie-uitwisseling.
Informatiesystemen en apps moeten gebouwd kunnen worden en technisch goed werken, maar het zijn mensen die deze systemen gaan gebruiken. De zorginformatiearchitect vormt de brug tussen enerzijds de “harde” technologie en anderzijds de “zachte” wereld van de gedrag, gevoel en zorgen voor mensen en hun omgeving.
“Architectuurtips voor de zorginformatiearchitect” behandelt een groot aantal onderwerpen die van belang zijn voor iedereen die betrokken is bij de informatievoorziening in de zorg. Het is gericht op informatiearchitecten, projectleiders, informatieanalisten, IT-managers,systeemontwikkelaars en testers. Het boek is gericht op de praktijk. Het bundelt een groot aantal observaties, ervaringen en tips die van betrekking zijn op de curatieve, langdurige, formele en informele zorg.
“Architectuurtips voor de zorginformatiearchitect” bevat ruim 150 bladzijden en meer dan 30 afbeeldingen.