IMPACT! via de nieuwsmediaEen Hoe?- en Doe!-boek voor wetenschappersDit boek is bedoeld voor wetenschappers uit alle wetenschappelijke disciplines, die praktische tips willen over de interactie met de nieuwsmedia. Waarom zou je eigenlijk in de nieuwsmedia willen? Zijn er ook redenen om dat niet te doen? Wat doe je als je door een journalist benaderd wordt? Hoe houd je controle over het proces? Hoe zorg je ervoor dat het bijdraagt aan je carrière? Een Hoe?-boek, dus. De opdrachten in dit boek bieden je de mogelijkheid zelf te oefenen, en daarmee is het ook een Doe!-boek. Door de heldere indeling van het boek zoek je makkelijk een vraag op en vind je vervolgens informatie, tips en oefeningen. Enkele wetenschappers, een voorlichter en een wetenschapsjournalist delen hun ervaringen en geven tips.Met bijdragen van:Hoogleraren Roshan Cools, Paul Groot, Maarten Kleinhans en Liesbeth van Rossum, universitair docent Daniëlle Slootjes, voorlichter en medeoprichter van de Vereniging Wetenschapsjournalisten Nederland Huub Eggen, en freelance wetenschapsjournalist en publicist Govert Schilling.ElroyCOM Training biedt al meer dan tien jaar trainingen, intervisie en coaching aan wetenschappers in de categorieën Management, Communicatie, Loopbaan, Topvrouwen, Scientific Happiness, en Selling Science. Met meer dan 20 trainers en trainingsacteurs die allen academisch geschoold zijn en de academia goed kennen, trainde ElroyCOM al meer dan 10.000 wetenschappers. Directeur dr. Elroy Cocheret de la Morinière was universitair docent wetenschapscommunicatie en de succesvolle mediatraining is een van zijn voornaamste expertises. Samen met zijn senior trainers ingenieur Mark van der Zwan en psycholoog Paulien Weikamp schreef hij dit boek.www.ElroyCOM.nl