In dit eerste deel van The Strategy Handbook presenteert Jeroen Kraaijenbrink een verfrissende en praktische aanpak van strategieontwikkeling waarin creativiteit, interactie, en waardecreatie centraal staan. Gebaseerd op meer dan een eeuw aan inzichten uit de strategieliteratuur en op een leerproces met managers en ondernemers van meer dan 300 organisaties, is het doel van dit boek helder: het creƫren van strategie die werkt.
In een toegankelijke en nuchtere stijl leidt het boek de lezer in vijf stappen door het complete proces van strategieontwikkeling. Het boek bevat een rijke schat aan advies, tools, modellen en oefeningen die direct toegepast kunnen worden op de alledaagse praktijk van elke organisatie die haar strategie wil verbeteren.
Het boek is eenvoudig te begrijpen en toe te passen. Door de wetenschappelijke basis gaat het echter ook voldoende diep in op de details van strategieontwikkeling. Door deze combinatie van eenvoud en diepgang is The Strategy Handbook een must-read voor zowel beginners als meer ervaren leiders, managers en ondernemers.