The Strategy Handbook - Part 1: Strategy Generation

a practical and refreshing guide for making strategy work

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

The Strategy Handbook - Part 1: Strategy Generation

Andere versies
ISBN: 9789082344301
Uitgever: Effectual Strategy Press
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Jeroen Kraaijenbrink
Druk: 1
Relevante opleidingen: Ondernemerschap & Retail Management
Pagina's: 199
Taal: Engels
Verschijningsjaar: 2015
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Categorie: Strategie
NUR: Management algemeen Economie en bedrijf algemeen

In dit eerste deel van The Strategy Handbook presenteert Jeroen Kraaijenbrink een verfrissende en praktische aanpak van strategieontwikkeling waarin creativiteit, interactie, en waardecreatie centraal staan. Gebaseerd op meer dan een eeuw aan inzichten uit de strategieliteratuur en op een leerproces met managers en ondernemers van meer dan 300 organisaties, is het doel van dit boek helder: het creƫren van strategie die werkt.

In een toegankelijke en nuchtere stijl leidt het boek de lezer in vijf stappen door het complete proces van strategieontwikkeling. Het boek bevat een rijke schat aan advies, tools, modellen en oefeningen die direct toegepast kunnen worden op de alledaagse praktijk van elke organisatie die haar strategie wil verbeteren.

Het boek is eenvoudig te begrijpen en toe te passen. Door de wetenschappelijke basis gaat het echter ook voldoende diep in op de details van strategieontwikkeling. Door deze combinatie van eenvoud en diepgang is The Strategy Handbook een must-read voor zowel beginners als meer ervaren leiders, managers en ondernemers.