Handboek Formule Management

Ontwikkeling & beheer van winkelformules

Voorzijde
45,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 42,75 i
+
Bestel
ISBN: 9789082232431
Uitgever: Category & Trade Company
Auteur: Derk Remmelink Nico Meyer
Verschijningsjaar: 2023

Retail verandert sneller dan ooit. De macht is verschoven naar de shopper, en alleen sterke retailformules met professioneel formule & category management en excellente executie zijn in staat om succesvol te groeien. De vraag naar onderscheidende winkelconcepten is daarom groot. Gek genoeg is er weinig geschreven over het vakgebied 'Formule Management' dat de regie voert in dit domein. Hoog tijd om daarin verandering te brengen met dit Handboek Formule Management waarin we alle stappen en ervaring ten aanzien van de ontwikkeling en het beheer van een winkelformule hebben samengebracht.

Wij geloven dat er altijd kansen zijn voor gezonde groei van retailformules. Formules die relevant en onderscheidend zijn, trekken meer klanten (die terugkomen) en zorgen ervoor dat klanten vandaag en in de toekomst blijven komen kopen en bestellen in de fysieke winkel en online. Of je nu formule manager, category manager, sales manager, marketeer of trade marketeer bent, je hebt met het vakgebied Formule Management van de retailer te maken. We bekijken het vakgebied vanuit het perspectief van de retailer, en juist daarom is het ook zeer geschikt voor iedereen die met die retailer zaken wil doen. We bespreken alle facetten die met de formule te maken hebben, maar ook de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van retail. Derk Remmelink (Formule Management expert en ondernemer) en Nico Meyer (Formuleen categ ory expert ) hebben als schrijvers van dit boek hun expertise gekoppeld aan de praktijkervaringen van vele retailers en specialisten vanuit food- en nonfood retail en foodservice ketens.

De winkelformule is strategisch het belangrijkste wapen van een retailer, dus het managen ervan is cruciaal. Een winkelformule is gericht op een integrale klantervaring (customer experience). En die ervaring ontstaat door de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in zijn outlets zodat een concurrentievoordeel wordt behaald. Het doel is om onderscheid te creëren op een systematisch, synergetische en repeteerbare manier. De ‘organisatie’ van relevant onderscheidend vermogen is de essentie van Formule Management.

Formule Management start vanuit de strategie van een onderneming en het merk dat wordt gevoerd en vertaalt dit in concrete, werkbare richtlijnen voor de organisatie, van grof tot fijn. De manier waarop je dit realiseert, is samengevat in een model dat we hebben ontwikkeld op basis van onze jarenlange ervaringen en vormt de basis voor dit boek.

Dit boek is bedoeld om de kennis over Formule Management te vergroten en een hulp te zijn bij het ontwikkelen en beheren van winkelformules. Onderstaand model is de basis van het Handboek Formule Management en geeft handvatten voor retailers en leveranciers om gezonde groei voor de lange termijn te realiseren. Het is het standaardwerk op het gebied van Formule Management.

Dit boek helpt snel kennis op te bouwen en toe te passen in de dagelijkse praktijk. Een aanrader voor iedereen in het vak.