Interviewen voor Marketing-Insights

Handleiding voor het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek met face-to-face- en video-interviews.

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789081923378
Uitgever: Clou, for Marketing, Inform. en Research BV
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Norbert H. Scholl
Druk: 1
Pagina's: 164
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
NUR: Marketing

Interviewen voor Marketing-Insights:

handleiding voor het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek met face-to-face- en video-interviews.

Hoe voer je op een goede en verantwoorde manier onderzoek uit in face-to-face-interviews? Hoe haal je er efficiënt en effectief de juiste marketing-insights uit? Interviewen voor Marketing-Insights geeft het antwoord. Geschreven voor

marketingstudenten en bruikbaar voor professionals in de marketingpraktijk, is het toepasbaar op o.a. onderzoek over consumentengedrag, customer journey, communicatie en UX.

Alle fasen van onderzoek passeren de revue: steekproeftrekking, voorbereiding, uitvoering, analyse en rapportage. In een afsluitend deel komt ook de psychologie van het interview aan bod. Wat er gebeurt er in de hoofden van interviewer en

respondent, welke mentale mechanismen staan eerlijke en spontane antwoorden

in de weg?

Interviewen voor Marketing-Insights geeft een groot aantal voorbeelden uit de marketingpraktijk en beschrijft een doorlopende case die alle onderzoeksstappen met elkaar verbindt, voorzien van do’s en don’ts die helpen om de validiteit en betrouwbaarheid van onderzoek te vergroten.

Interviewen voor Marketing-Insights is een strategische handleiding om diepe

en eerlijke inzichten, gedachten, gevoelens en wensen naar boven te krijgen uit kwalitatief onderzoek.

Recensies:

‘Ik denk dat deze handleiding studenten erg helpt bij het schrijven van afstudeeronderzoeken. Ik

had gewild dat dit boek bestond toen ik mijn scriptie schreef en mensen moest interviewen. Ik vind

het inhoudelijk een sterk verhaal en het is fijn dat het zo concreet is en gericht op de praktijk.’

Merel Zuiderduin, Research Consultant bij Motivaction.

‘Het boek sluit goed aan bij het niveau en de kennis van marketeers op het gebied van onderzoek.

Het bevat veel nuttige informatie en leest ook prettig en gemakkelijk. Op basis van mijn ervaringen

als gecommitteerde bij marketingopleidingen durf ik wel te stellen dat het goed zou zijn als

studenten dit boek doornemen voordat ze aan het onderzoek voor hun afstudeeropdracht

beginnen.’ Henri Sweens, Specialist Intelligence bij VGZ.