Digitalisatie Management Handboek

Voorzijde
Achterzijde
38,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 36,96 i
+
Bestel
ISBN: 9789081731256
Uitgever: Promanad
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Paul Aertsen Wanda Saabeel
Druk: 1
Pagina's: 326
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Dit boek is voor iedereen die, nu of later, te maken krijgt met digitalisatie in een werkomgeving. Oftewel iedereen, omdat in meer of mindere mate iedere organisatie met digitalisatie te maken krijgt. Dit gaat zo ver dat door digitalisatie banen of zelfs complete functies verdwijnen. Al in 2020 voorspelde het World Economic Forum dat bijna 40% van de banen binnen vijf jaar zou kunnen verdwijnen door digitalisatie. Er wordt daarom ook vol ingezet op het zogeheten “reskillen” van mensen. Mensen die nu werken in banen die gaan verdwijnen moeten worden omgeschoold om aan de slag te gaan in functies die opkomen vanwege de steeds verdergaande digitalisatie.

Het boek is opgebouwd uit vier delen: digitalisatie, technologische mogelijkheden, tech gebieden en digitalisatie in de praktijk. Het eerste deel gaat over het concept digitalisatie, digitale transformatie en digitale strategie. De technologie die kan worden ingezet bij digitalisatie, zoals blockchain, AI en IoT, is het thema van het tweede deel. De toepassing van digitalisatie in verschillende bedrijfstakken heeft geleid tot een stroom aan zogeheten tech gebieden die in het derde deel aan bod komen. Het laatste deel gaat in op de digitalisatie praktijk met onderwerpen als digitale business modellen, digitalisatie projecten, security, privacy en ethiek.

Paul Aertsen en Wanda Saabeel zijn onderzoekers, docenten en auteurs op het gebied van ICT en de volgende stap van verdergaande digitalisatie. Daarnaast zijn ze betrokken bij Europese projecten die moeten zorgen voor voldoende, goed opgeleide mensen om de digitale transformatie binnen organisaties in goede banen te leiden. Ze hebben in de praktijk gezien dat studenten, maar zeker ook managers, in alle vakgebieden en sectoren te weinig kennis hebben over de impact van digitalisatie nu en in de nabije toekomst. Met dit boek willen ze dat veranderen.