De meeste vermogensbeheerders en beleggingsfondsen beloven de markt te verslaan, anders kunnen ze hun hoge kosten niet verantwoorden. Ze kweken de Illusie dat dit ze ook lukt, door het actief selecteren van aandelen, het timen van markt en het selecteren van fondsen (de 3 beleggingspelletjes). Helaas blijkt uit ruim 50 jaar wetenschappelijk onderzoek dat dit in de praktijk niet klopt. Niemand heeft continu superieure kennis en de markt laat zich ook niet timen. Er zijn geen beheerders, geen aandelen fondsen, en geen adviseurs die op lange termijn consistent beter presteren dan de markt.Door een overdaad aan marketing van de financiële industrie, dagelijkse berichtgeving in de media en onze eigen menselijke gebreken zijn we niet goed in staat door die Illusie heen te prikken.Dit boek, in het Engels geschreven, geeft op een korte, humoristische, maar zeer duidelijke manier weer hoe wij meegesleurd worden in de beleggingsspelletjes van de industrie, wat de kosten hiervan zijn, wat het gevolg ervan is voor de lange termijn groei van ons vermogen en wat wij er tegen kunnen doen. Er wordt tevens uitgelegd waarom de belangen van beleggingsindustrie en de klant meestal haaks tegenover elkaar staan en hoe dit opgelost kan worden.