* Waarom lukt het vaak niet om een ander te helpen?
* Wat bepaalt het effect van een gesprek?
* Hoe luister en spreek je zo dat je een ander helpt?
Veel professionals willen anderen helpen in hun ontwikkeling. Ondanks hun deskundigheid blijkt dat lastig. Wat bepaalt het effect van gesprekken? Hoe maak je echt contact? Hoe gebruik je de relatie als werkplaats? Wat betekent dat voor hoe je luistert en wat je zegt?
Harry van de Pol geeft heldere antwoorden. Gebaseerd op praktische ervaring en wetenschappelijk onderzoek naar wat helpt in gesprekken. Met veel herkenbare voorbeelden en oefeningen.
Harry is trainer en coach. In 2010 schreef hij Harthorend, luisteren voor professionals, dat werd genomineerd voor de prijs 'Managementboek van het jaar'.
'Topboek! Mijn eerste studieboek dat ook lekker leest. Dit gaat over mij. Persoonlijk geschreven en dagelijks toepasbaar, zeker nu ik stage loop. Dit boek ga ik er vaker bij pakken want hier gaat het om in mijn vak.'
Matthias Zandvliet, student Maatschappelijk Werk en Dienstverlening
'Dit boek is methodiekoverstijgend. Het helpt je bouwen aan een fundament. Zo maak je contact met jezelf en de ander.'
Deja Bosch, docent & therapeut Christelijke Hogeschool Ede
'Het luisteren waar Harry over schrijft, namelijk met respect en waardering, is een weldaad voor het geloof in eigen kunnen.'
Joseph Kessels, hoogleraar Universiteit Twente en Open Universiteit
'Er is in het werkveld een sterke behoefte aan een boek als dit! Ook als begeleider van onze route naar Welzijn Nieuwe Stijl laat Harry ons ervaren hoe luisteren, spreken en doen samengaan.'
Jacqueline Beekman, regiomanager Combiwel