Na het lezen van dit boek bent u, webprofessional, weer helemaal up-todate als het gaat om het zo goed mogelijk scoren in de gratis zoekresultaten van Google. Onderzoeker en leraar Ir. Alain Sadon is in staat om dit complexe en dynamische vakgebied, SEO genaamd, toegankelijk en praktisch toepasbaar te maken voor een breed publiek. Een must voor website ontwikkelaars, website/webshop beheerders, marketing/reclame bureaus, seo adviseurs, tekstschrijvers en SEO-opleiders.
U krijgt op systematische wijze antwoord op de volgende vragen:
- Wat omhelst het SEO vakgebied?
- Wat mag er van een webontwikkelaar, copywriter en SEO specialist worden verwacht?
- Wat is de invloed van social media op SEO (Social SEO)?
- Welke speciale invloed heeft Google+ en de +1 op de zoekresultaten?
- Wat behelzen de Penguin, Panda en Hummingbird updates?
- Is een mobile-friendly website van belang voor SEO? En op welke manier dan?
- Hoe ziet een ideale websitestructuur er precies uit? En de URL's?
- Hoe gebruiken we technieken als Javascript, Ajax, iFrames en Flash op de juiste manier?
- Hoe om te gaan met session ID's, cookies, redirects, sitemaps en HTTPS?
- Wat moeten we doen om internationaal te gaan scoren?
- Hoe zetten we Google Webmaster Tools het beste in voor SEO? En Google Analytics?
- Hoe kunnen we zoekresultaten verrijken met sterretjes, foto's en andere gegevens?
- Hoe schrijven we zoekmachine vriendelijke webteksten?
- Is dubbele content nu echt een probleem? Hoe daarmee het beste om te gaan?
- Hoe scoren we in de reguliere zoekresultaten met images, video's, pdf's en apps?
- Hoe scoren we met ons bedrijf zo hoog mogelijk bij die landkaartjes (Local SEO)?
- Wat zijn de beste (en slechtste) verwijzingen? Wat is linkearning?
- Hoe zorgen we ervoor dat een goed scorende site goed blijft scoren?