Onze arbeidsmarkt verandert. Een baan voor het leven bestaat niet meer. Wel een leven vol banen of een leven vol klussen (voor zelfstandig ondernemers). Naast het beheersen van een vak, is het daarom voor steeds meer mensen belangrijk basiskennis te hebben over de verschillende onderdelen van het ondernemerschap.
Wil of ‘moet’ je als zzp’er aan de slag? Droom je van een eigen zaak met personeel? Heb je een (briljant) idee voor een bedrijf? Dit boek geeft een beeld van wat er allemaal komt kijken bij het beginnen van een eigen bedrijf, inspireert je bij het verder uitwerken van je bedrijfsidee en je marketing én helpt je bij het maken van de beste keuzes voor jou!
Karen Romme (1965) werd in 1991 als 25-jarige ondernemer. Ze specialiseert zich sinds 1998 in het ondernemerschap zelf. Ze schreef zestien boeken en is al jaren een van de meest gelezen auteurs door ondernemers en mensen die dat willen worden. Ze is vooral bekend van haar bestsellers over Calimeromarketing, de praktische marketingmethode voor ondernemers, van zzp tot mkb.
Karel Wijne (1966) werd in 2001 als 35-jarige voor de eerste keer ondernemer.
Hij ontwikkelde zich tot expert op het gebied van ondernemerschap in het onderwijs en initieerde het mbo certifi caat ondernemerschap, dat diende als inspiratie voor de keuzedelen ondernemerschap in het mbo. Hij verzorgt regelmatig lessen ondernemerschap en adviseert scholen bij de inrichting van ondernemerschapsonderwijs.
Dit boek is verschenen in het kader van een speciaal voor het mbo ontwikkelde lesmethode die jonge mensen meeneemt in de wereld van de hedendaagse ondernemer. Meer informatie is te vinden op Iseeneigenbedrijfietsvoorjou.nl en Isondernemenietsvoorjou.nl.