Tijd om te schakelen

16.468 kilometer langs bedrijven die werken aan een betere wereld

Voorzijde
Achterzijde
32,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789079679492
Uitgever: Life is Out There
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Max Wohlgemuth Kitslaar
Druk: 1
Pagina's: 176
Taal: Nederlands
NUR: Economie en bedrijf algemeen

Het ene na het andere tot voor kort florerende bedrijf gaat onderuit. Tegelijk staan er nieuwe bedrijven op. Wat hebben die laatste gemeen?

Na zeven jaar een sleutelrol te hebben gespeeld bij een succesvol technologiebedrijf, stapte Max Wohlgemuth Kitslaar op, omdat hij een zekere betekenis in zijn werk miste.

Hij besloot te onderzoeken hoe andere succesvolle bedrijven wel het sociale element weten te integreren in hun businessmodel, en combineerde dat met een langgekoesterde droom. Op zijn oldtimer reed hij in zes maanden van Chili naar New York, en bezocht hij tweeëndertig bedrijven in zes landen. Hij sprak met tweeëndertig ondernemers die de morele verantwoordelijkheid nemen om de wereld beter te maken. Inspirerende ontmoetingen met mensen die het zakelijk vernunft hebben om winstgevendheid te koppelen aan een maatschappelijke missie.

Zo bezocht hij een softwarebedrijf in Peru dat meisjes uit de sloppenwijken van Lima opleidt tot webdeveloper. Een Colombiaanse multinational die kleinschalige biologische landbouw mogelijk maakt. En de grootste koffiecoöperatie van Noord-Amerika die boeren een eerlijke prijs biedt.

Max is ervan overtuigd dat er veel meer mensen rondlopen met zo'n goed idee. In Tijd om te schakelen laat hij zien hoe je een betekenisvol leven boost, hoe je de stap maakt van risico nemen naar resultaat behalen, en hoe je winstgevende social businessmodellen toepast.

Quote:

Max' verhalen zijn een ware remedie tegen geestelijke armoede.

- Prof. Mr. Th. C. van Boven, emeritus hoogleraar internationaal recht aan de Universiteit Maastricht en voormalig directeur Mensenrechten bij de Verenigde Naties

Max Wohlgemuth Kitslaar (1983) studeerde strafrecht en Latijns-Amerika Studies in Amsterdam. Hij richtte een biologische cava-business op, en verschillende juridische start-ups. Ook modelleert hij de jaarlijkse mediacampagne voor Sinterklaascadeaus aan tienduizenden minderbedeelde kinderen.

Max speelde een sleutelrol in het ontwikkelen van een technologiestart-up naar een multinational, door expansie naar Latijns-Amerika.

Na zijn reis richtte hij Life Is Out There op, waarbinnen hij boeken uitgeeft, projecten opzet en lezingen geeft aan onderwijsinstellingen en bedrijven. Allemaal in het Nederlands, Engels en Spaans.