Studeren met succes voor studenten

Wat de wetenschap jou als student vertelt over effectief studeren

Voorzijde
10,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 9,50 i
+
Bestel
ISBN: 9789077866733
Uitgever: Ten Brink Uitgevers
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Tine Hoof Tim Surma Paul A. Kirschner
Druk: 1
Relevante opleidingen: Technische Natuurkunde Huidtherapie
Pagina's: 64
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Haagse Hogeschool (HHS)
NUR: Educatieve uitgaven algemeen

Studeren met succes kwam tot stand met de steun van het voorgezet algemeen volwassenenon- derwijs (vavo) en vormt samen met het boek (Leer studenten) studeren met succes een tweeluik.

Over het vavo

Het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs biedt jongvolwassenen de kans om diploma’s en/of certificaten te halen op mavo-, havo- of vwo-niveau. Het vavo kent een breed aanbod aan onderwijstrajecten en biedt veel ondersteuningsmogelijkheden waarbij aandacht voor de student vooropstaat. Hierdoor voelen studenten zich gekend en gezien binnen het vavo.

Over het auteurstrio

De drie auteurs van dit boek combineren de wetenschap van het leren en studeren met de klaspraktijk. Alles samen zijn ze goed voor meer dan 15.000 lesuren voor de klas en meer dan 500 wetenschappelijke publicaties.

Tine Hoof heeft twaalf jaar ervaring als leerkracht en studiecoach in het secundair en hoger onderwijs. Bij het ExpertiseCentrum voor Effectief Leren, ExCEL, van Thomas More-hogeschool, coördineert ze projecten en professionaliseringstrajecten rond effectieve studeerstrategieën.

Tim Surma is research manager van het ExCEL. Hij kan putten uit 20 jaar ervaring in het les- geven in het secundair onderwijs, aan de lerarenopleiding en in de masteropleiding Onderwijs- wetenschappen. Hij doet promotieonderzoek omtrent effectieve leer- en instructiestrategieën en is auteur van het boek Wijze Lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek. Hij is een veelgevraagd spreker in België en Nederland rond effectieve instructie- en leerstrategieën.

Prof. dr. Paul A. Kirschner, dr.h.c. is emeritus hoogleraar onderwijspsychologie aan de Open Universiteit (Nederland) en doctor honoris causa (eredoctor) aan de Universiteit van Oulu (Finland). Paul is ook research fellow van de American Educational Research Association, de International Society of the Learning Sciences en het Netherlands Institute for Advanced Studies in the Social Sciences and Humanities. Hij is een internationaal erkend expert in zijn vakgebied en is gastprofessor aan Thomas More-hogeschool in België. Paul is ook co-auteur van Wijze Lessen.