Het compensatieplan is niet het onderdeel dat wordt behandeld wanneer jij deelneemt aan de presentatie van een netwerk marketingorganisatie. De spreker legt uit waarom het bedrijf jou een fantastische kans heeft te bieden. Hij tekent eerst een cirkel, schrijft "jij" in de cirkel en daaronder drie nieuwe cirkels. Vervolgens behandelt hij de geometrische groei waar eerst jij drie mensen vindt, die weer drie mensen vinden, die weer elk drie mensen vinden, om zo hetzelfde te blijven herhalen. Het wordt duidelijk dat men zo veel verkoopprovisie kan verdienen over een grote groep mensen met een relatief beperkte inspanning.
Wanneer jij ja zegt tegen het aanbod, dan heb je ook ja gezegd tegen het compensatieplan dat deze netwerk marketingorganisatie hanteert. Dit boek gaat dieper in op de basisprincipes van de diverse soorten beloningsplannen die binnen de bedrijfstak worden gehanteerd. Door begrip van de onderliggende principes van het compensatieplan dat jouw bedrijf hanteert, ben je staat de verdiensten te maximaliseren met dezelfde inspanning.
Dit boek bevat:
* De regels voor de selectie van de juiste netwerk marketingorganisatie.
* De vijf typen distributeurs die jij zal aantreffen in jouw eigen team.
* De drie voorwaarden en vier regels voor een goed compensatieplan.
* Wat het verband is tussen de inkomensnadruk en het type compensatieplan.
* De risico's die jij loopt wanneer jij aansluit bij een startende organisatie.
* Wat er gebeurd met geld dat niet wordt uitgekeerd aan de distributeurs.
* Welke soorten commissies er zijn en hoe het bedrijf die kan gebruiken voor het belonen van de verschillende groepen distributeurs.
* De 17 criteria voor het snel beoordelen van een compensatieplan.
* Een stroomdiagram voor een snelle analyse van een netwerk marketingorganisatie.
* Diverse voorbeelden van hoe plannen de commissiebetaling berekenen voor de mensen in een lijn.
Je krijgt met dit boek het antwoord op de vraag die iedereen zich in netwerk marketing moet stellen: Kan ik bij deze organisatie met dit type plan mijn dromen realiseren of moet ik overstappen naar een andere netwerk marketingorganisatie?