In elke groep zitten ze: leerlingen die zich moeiteloos bewegen in de getallenwereld en rekenen en wiskunde pas een leuk vak vinden wanneer de reguliere lesstof ophoudt. Deze sterke rekenaars hebben vaak meer leerhonger dan de reken-wiskundemethode kan stillen. Dit vraagt om uitdagende reken-wiskundelessen waarin álle leerlingen de uitdaging krijgen die ze zo hard nodig hebben en waar ze veel plezier aan beleven.
In dit boek beschrijven we verschillende typen (potentieel) sterke rekenaars en welke onderwijsaanpassingen er mogelijk zijn binnen en buiten de groep. Ook is er aandacht voor de jonge veelbelovende en de meertalige (potentieel) sterke rekenaars. Ten slotte lees je meer over relevant onderzoek en literatuur en krijg je adviezen voor het vormgeven van rekenbeleid voor (potentieel) sterke rekenaars bij jou op school.
Elk hoofdstuk bevat veel praktijkvoorbeelden en sluit af met een gereedschap om direct in je eigen reken-wiskundeles in te zetten.
Ontdek hoe je reken-wiskundeonderwijs vormgeeft waarmee je meer kansen biedt aan (potentieel) sterke rekenaars!